Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği (Elder) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, “Türkiye’de yeni elektrik çağına geçiş için dağıtım şebekelerinde önümüzdeki 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım ihtiyacı bulunuyor. Enerji dönüşümü güçlü ve akıllı şebekelerle mümkün olur” dedi.
Elder (Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Barış Erdeniz, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında elektrik dağıtım sektörünün mevcut durumu ve enerji dönüşümüne ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.
Enerji talebindeki artış, yenilenebilir kaynakların sisteme entegrasyonu, elektrikli araçlar, veri merkezleri ve yapay zeka uygulamalarının dağıtım altyapısını stratejik hale getirdiğini belirten Erdeniz, enerji dönüşümünün artık sadece üretimle açıklanamayacağını söyledi. Erdeniz, “Enerji dönüşümünün başarısı, güçlü ve akıllı şebekelerle bu enerjiyi yönetebilmekle ölçülecek. Dağıtım şebekeleri enerji dönüşümünün omurgasıdır” ifadelerini kullandı.
Türkiye’de elektrik talebinin son yıllarda hızlı arttığını vurgulayan Erdeniz, 2035’e kadar tüketimin 510 teravatsaate ulaşmasının beklendiğini, bu büyümenin dağıtım altyapısında ciddi yatırım ihtiyacı doğurduğunu kaydetti. Önümüzdeki 10 yılda en az 50 milyar dolarlık yatırım gerektiğini belirten Erdeniz, güçlü şebekelerin yeni elektrik çağının temel şartı olduğunu söyledi.