Bad-ı Saba Konutları Soruşturmasında İki Kamu Görevlisine Hapis Talebi

Kahramanmaraş’ta depremde 42 kişinin yaşamını yitirdiği Bad-ı Saba Konutları’nın yıkılmasına ilişkin 2 kamu görevlisi hakkında ‘Bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma’ suçundan 22’şer yıl 6’şar aya kadar hapis cezası istemiyle dava açıldı.

Bad-ı Saba Konutları Soruşturmasında İki Kamu Görevlisine Hapis Talebi
Yayınlama: 27.06.2026
A+
A-

Bad-ı Saba Konutları Soruşturmasında İki Kamu Görevlisine Hapis Talebi

Kahramanmaraş’ta 6 Şubat depremlerinde yıkılan ve 42 kişinin yaşamını yitirdiği Bad-ı Saba Konutları’na ilişkin yürütülen soruşturmada iki kamu görevlisi hakkında iddianame hazırlandı. Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında, dönemin Dulkadiroğlu Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdür Vekili A.Ö. ile İmar ve Şehircilik Müdür Yardımcısı S.B. hakkında “bilinçli taksirle birden fazla kişinin ölümüne ve yaralanmasına neden olma” suçundan 22 yıl 6’şar aya kadar hapis cezası talep edildi.

İddianamede, şüphelilerin görevlerini yerine getirirken mevzuata aykırı yapı projelerine ve yapılara uygunluk kararı verdikleri, bu nedenle binanın yıkılmasında ihmal ve kusurlarının bulunduğunun değerlendirildiği belirtildi. Ayrıca Türkiye’nin deprem kuşağında yer aldığı gerçeği ve şüphelilerin mesleki bilgi ve sorumlulukları dikkate alındığında, meydana gelebilecek sonuçları öngörmeleri gerektiği ifade edildi.

Savcılık, şüphelilerin olası riskleri öngörmelerine rağmen yapıyı ve projeleri ilgili kanun ve yönetmeliklere uygun şekilde denetlemediklerini kaydetti.

Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.