Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından düzenlenen İhracatın Şampiyonları Ödülleri’nde e-ihracat kategorisinin birincisi, üst üste üçüncü kez Trendyol oldu. Trendyol Grubu Başkan Yardımcısı Sinan Cem Şahin, ödülü Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe’nin elinden aldı.
Trendyol’a E-İhracat Şampiyonu Ödülü: KOBİ’lerle Küresel Büyüme Vurgusu
Dünya KOBİ Günü öncesinde gerçekleştirilen Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) “İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni”nde, e-ihracat kategorisinin kazananı Trendyol oldu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla düzenlenen törende ödül, Ticaret Bakanı Ömer Bolat ve TİM Başkanı Mustafa Gültepe tarafından Trendyol Grubu Başkan Yardımcısı Sinan Cem Şahin’e takdim edildi.
Trendyol, yerli üretici ve KOBİ’leri küresel pazarlara bağlayan e-ihracat altyapısı sayesinde “Made in Türkiye” etiketli ürünleri dünyanın birçok ülkesine ulaştırıyor. Şirketin açıklamasına göre, platform üzerinden her gün 200 binden fazla ürün Avrupa ve Asya’daki 35 ülkede 10 milyondan fazla müşteriyle buluşuyor.
2024 yılı itibarıyla büyük bölümü KOBİ’lerden oluşan iş ortaklarının e-ihracat hacminin 1,5 milyar doları aştığı belirtilirken, Trendyol’un 2022’den bu yana Orta ve Doğu Avrupa, Körfez ülkeleri ve Azerbaycan pazarlarında aktif büyüme sağladığı ifade edildi.
Ödül, şirketin Türkiye ekonomisine katkısının ve KOBİ’leri küresel pazara taşıma rolünün bir göstergesi olarak değerlendirildi.