1 Temmuz’da ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi için otel, restoran ve kafe (HOREKA) işletmelerinin Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) kayıtları sürüyor. İşletmeler, sisteme kazandırdıkları ambalaj başına 0,20 TL teşvik bedeli kazanacak.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı koordinasyonunda Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) tarafından yürütülen Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi, 1 Temmuz itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçiyor. Sistemle birlikte içecek ambalajlarının kontrollü şekilde toplanarak yeniden ekonomiye kazandırılması hedefleniyor.
DOA logolu ambalajların toplanmasında vatandaşlar, üreticiler ve işletmelerin yanı sıra otel, restoran ve kafeler (HOREKA) de önemli rol üstlenecek. Bu işletmelerde biriken ambalajlar, yetkili operatörler tarafından düzenli olarak toplanarak geri dönüşüm sürecine dahil edilecek.